Program Niepublicznego Przedszkola Językowego ABC Akademia Przedszkolaka jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z dnia 15 stycznia 2009 r.) wraz z późniejszymi zmianami.
Program ten wzbogacony jest o:
-zajęcia plastyczne,
-zajęcia rytmiczne,
-naukę języka angielskiego,
-edukację matematyczną,
-edukację teatralną,
-profilaktykę i terapię logopedyczną
– zabawy z kodowaniem i robotami
Formy i metody pracy z dzieckiem w przedszkolu oparte są na:
– różnorodnych zabawach,
– obserwacji i pokazie,
– przekazie słownym,
– przykładzie osobistym,
– rozwiązywaniu zadań według własnego pomysłu dziecka,
– spontanicznej, swobodnej aktywności własnej dziecka,
– grach dydaktycznych,
– zajęciach i zabawach twórczych.
Naszą edukację dzielimy na:
EDUKACJĘ JĘZYKOWĄ
1. Usprawnianie mowy poprzez codzienny kontakt z literaturą, zabawy tematyczne.
Dzieci rozwijają pomysłowość i wyobraźnię poprzez codzienne obcowanie z literaturą dziecięcą. Wspólnie z nauczycielką analizują wysłuchane utwory, oceniają postępowanie bohaterów, porównują ich ze sobą. Takie opracowanie wybranych utworów sprzyja kształtowaniu umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w szkole, stwarza okazję do wzbogacania zasobu pojęciowego i słownikowego, poszerza wiedzę o świecie, zachęca do swobodnych wypowiedzi, stymuluje rozwój moralny.
2. Przygotowanie do nauki czytania i pisania przy wykorzystaniu „Metody Dobrego Startu” prof. Marty Bogdanowicz.
3. Wczesne rozpoznawanie ryzyka dysleksji.
EDUKACJĘ MATEMATYCZNĄ
1. Wspomaganie rozwoju umysłowego wraz z edukacją matematyczną realizowaną według metody prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej „Dziecięca matematyka”.
EDUKACJĘ ARTYSTYCZNĄ
1. Zajęcia rytmiczno-taneczne, pełne tańca, śpiewu i zabaw ruchowych przy muzyce zaspokajają naturalną u dzieci potrzebę ruchu, dają możliwość działania, uzewnętrzniania przeżyć emocjonalnych, rozwijają wrażliwość artystyczną oraz poczucie rytmu i słuch muzyczny.
2. Zajęcia artystyczne , podczas których dzieci poznają techniki plastyczne, wykorzystujące różnorodne materiały, rozwijają sprawność manualną, zainteresowania i zdolności plastyczne, uwrażliwiają na piękno i estetykę.
EDUKACJĘ SPOŁECZNO- EMOCJONALNĄ
1.Wspomaganie rozwoju emocjonalnego , kształcenie umiejętności pozytywnego wykorzystania nagromadzonej energii, koncentrowania się na wykonywanym zadaniu.
2. Wykorzystanie programu autorstwa Weroniki Sherborne „Metoda Ruchu Rozwijającego” oraz pedagogiki zabawy Klanza.
KODOWANIE I PROGRAMOWANIE W PRZEDSZKOLU
1. Kodowanie w przedszkolu można zaczynać od prostych zabaw bez używania komputera. W ten sposób dzieci uczą się nowych kompetencji, poznając przy okazji nowe pojęcia i zwroty. Taka forma nauki poprzez zabawę doskonale przygotowuje dzieci do stawiania pierwszych kroków w programowaniu.
2. Zabawy z Ozobotem – Ozobot, to prosty w obsłudze robot o bardzo dużym potencjale edukacyjnym. Ozobot wraz z flamastrami i puzzlami w prosty sposób umożliwia poznanie świata robotów poprzez tworzenie skomplikowanych tras i pętli. Ozobot to zdobywca tytułu Zabawka Roku w Polsce, a także zdobywca głównych nagród na międzynarodowych targach.
PONADTO OFERUJEMY :
– język angielski 4 razy w tygodniu,
– nacisk na harmonijny rozwój osobowości, intelektualny, fizyczny, społeczny i twórczy,
– dostosowanie realizowanego programu do indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka,
– diagnozę dojrzałości szkolnej,
– zajęcia logopedyczne obejmujące profilaktykę oraz terapię logopedyczną, w zależności od potrzeb są prowadzone indywidualnie z każdym dzieckiem.
W naszym przedszkolu szczególną wagę przywiązujemy do nauczania języka angielskiego, gdyż wiek przedszkolny jest najlepszym momentem do rozpoczęcia nauki języka obcego ze względu na plastyczność i chłonność mózgu oraz sprawność aparatu artykulacyjnego w wytwarzaniu dźwięków. Zajęcia prowadzone są cztery razy w tygodniu w grupach z podziałem na stopień zaawansowania dla dzieci starszych i młodszych.
Główne zadania przedszkola to:
-wspomaganie Rodziców w procesie wychowania dziecka i pomoc w opiece,
-umożliwienie dziecku rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, społecznego oraz fizycznego,
-wspieranie twórczego potencjału dziecka,
-kształtowanie jego samodzielności i odpowiedzialności,
-rozbudzanie potrzeby dbałości o własne zdrowie i higienę,
-kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie,
-umiejętności tworzenia własnych wypowiedzi i rozumienia wagi emocji,
-przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
Zapisy
Rekrutacja do przedszkola trwa cały rok w zależności od posiadanych wolnych miejsc. Podstawą do przyjęcia dziecka jest wypełnienie przez Rodziców Karty Zgłoszenia Dziecka , zawarcie umowy o świadczeniu usługi edukacyjnej i wpłata wpisowego. Dzieci są przyjmowane do przedszkola z uwzględnieniem kolejności zgłoszeń, ale pierwszeństwo mają dzieci już uczęszczające do przedszkola i ich rodzeństwo. Liczba miejsc jest ograniczona.
Lokalizacja
Przedszkole usytuowane jest przy ul. Targowej 18/20 na parterze budynku w zabudowie szeregowej. Lokal zajmowany przez przedszkole składa się z dwóch estetycznie i funkcjonalnie urządzonych sal wyposażonych w atrakcyjne zabawki
i interesujące pomoce dydaktyczne, dwóch toalet, kuchni i szatni. Bezpośrednio z pomieszczeń przedszkolnych można wyjść do niewielkiego, pełnego zieleni ogrodu, w którym dzieci miło i bezpiecznie spędzają czas.W pobliżu znajduje się Plac Jana Pawła II oraz promenada nad Jeziorem Ełckim – miejsca spacerów dzieci. Przywożąc dziecko można bez trudu zaparkować samochód przed przedszkolem lub na parkingach przy miejskiej targowicy po drugiej stronie ulicy.
przedszkole Ełk